Zakynthos, Navagio

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Řecko » Zakynthos, Navagio

Pláž Navagio

Kdo přijede na Zakynthos, tak si určitě nenechá ujít  návštěvu pláže Navagio. Nejfotografovanější a asi nejznámější pláž v Jónském moři. Jsme ve Volimes a pokračujeme dál na motorce  přes obec Kiliomenos. Na chvíli zastavujeme a  jdeme si Kiliomenos  prohlédnout . Na křižovatce stojí  nedostavěná  zvonice Ag. Nikolaos .  Jsou zde malé taverny  s občerstvením a prodej tradičních výrobků  hlavně medu a výrobků z medu. Pod kostelem je pěkný pohled do krajiny.

Kiliomenos - Ag. Nikoalos
Kiliomenos – Ag. Nikoalos

Vyhlídka Navagio

Vyhlídku na pláž Navagio  najdete v severozápadní části ostrova. Turistů hodně, ale ten výhled! Pecka! Nádherná pláž /kdysi nazývaná „rajská pláž“/ zakousnutá ve skalách a útesech , zářivě bílý písek, zrezivělý vrak pašerácké lodi  / loď s cigaretami ztroskotala v roce 1980/ a  nekonečná mořská modř. Škoda, že se nedá dolů sejít, pláž je přístupná pouze z moře.  Kdo chce navštívit, musí sem doplout lodí. Každodenní výlety  sem pořádají hotely, cestovní kanceláře i soukromníci. Ještě chvilku se kocháme a pak už pokračujeme dál do vesničky Louha. O vesničce nám řekli Češi, které jsme potkali při výstupu na Skopos, kteří ji navštívili a vřele nám doporučili.

pláž NAVAGIO

Louha

U starého  benátského mlýna , přestavěného na kostelní věž, odbočujeme vlevo a sjíždíme z kopce. Jdeme uličkou směrem ke kostelíku. Cestu lemují malebné  původní domy. Sedíme u kostelíku , kocháme se výhledem do krajiny. Louha patří mezi nejvýše položené a nejhezčí vesničky na Zakynthosu.

Taverna Louha

Naproti je malá domácí taverna s terasou porostlou  barevnou květenou a vínem. Sedí tu pár turistů i  místních a je vidět, že jim tam je náramně dobře. Ani se nemusíme moc přemlouvat, jdeme. Usedáme na jediné volné místečko na kamenné terase, se 400 let starým dlážděním Nikdo tady nikam nespěchá, bodrá žena / dcera majitele / s úsměvem otře velký stůl vedle a usazuje nás do stínu. Objednáváme řecký salát, tzaziky a frapé.

Loucha (17)

Ve chvíli , kdy začínají nosit na stůl, máme pocit, že to je pro celou naší rodinu. Jídlo báječné, skvělé!  Jako přídavek dostáváme čerstvě natrhané fíky a sladké hrozny vína, které visí nad námi. Jako by toho nebylo málo, dostáváme ještě do lahve ½ červeného domácího vína. Škoda, že musíme odjet, tady nám bylo moc dobře.

Zpět se vracíme dle rady Čechů  směr na Age Marina. Zeleň  a borovice kolem nás , modré nebe nad námi. V divokých serpentinách  se objevují ještě vrcholy skla, které končí v tyrkysovém moři. V 18. 30 jsme v Laganas. Z celodenného výletu bolí trochu zadek /najely jsme 90km-nahoru, dolů…/, ale  mořská teplá lázeň nechá zapomenout bolesti a v hlavě se míhá film z krásné prožitého dne na Zakynthosu. Ještě sklenka červeného vína a člověk neví o světě.