Polsko – Vyhlídka na hoře Guzowata

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Polsko » Polsko – Vyhlídka na hoře Guzowata

Vyhlídková terasa v  Zálewu Radkowski

Naše už tradiční zářijové setkání holek v Božanově, spojené s výlety do okolí se opět vydařilo. Díky krásnému počasí zvítězil výlet k vodní nádrži Radkow – Zalew Radkowski, kde jsme byly naposledy před třemi lety. Umělá vodní nádrž Zalew Radkowski se nachází na severu Stolových hor (Gór Stołowych) při severním úpatí Hejšoviny (Szczelinca Welkiego) v nadmořské výšce málo nad 400 m. Vodní nádrž má plochu 4,8 ha. Je napájena Červenohorským potokem, který se v Polsku jmenuje Potok Czerwonogórski.

Zalew Radkowski

Vyrážíme z Božanova, na hranici s Polskem je to asi 2 km. Pokrčujeme na Radkow, dnes vynecháváme město a míříme rovnou k zálivu. Lidí je tu pomálu, několik děti skotačí ve vodě, mě voda v koupací zóně teda moc neláká,  asi 2 rodinky piknikují na louce. . Jsou zde vybudované nové vodní atrakce. V restauraci se připravuje na večer asi nějaká grilovačka, mimo občerstvení na začátku, kde je možné si dát pití, je všude zavřeno.

Vyhlídka na hoře Guzowata

V pergole si dáváme přestávku.  Řádně vybavené svačinou, delikátní Zdeniny řízky s chlebem a  luxusní kyselé okurky od Inka a pak pokračujeme na vyhlídku. Vyhlídka je od přehrady vzdálená asi 1 km, nahoře jsme byly asi za 15 minut. Trochu funíme do kopce, ale obnovená historická vyhlídka skýtá atraktivní výhledy na Národní park Stolové hory, Broumovské stěny a Božanovský špičák. Nachází se na hoře Guzowata, 501 m nad mořem.

vyhlídková terasa na hoře Guzowata

K vyhlídce se dá dojet i autem po nově vybudované komunikaci. Je zde parkoviště i stánek s občerstvením.

Vracíme se zpět k zálivu a potom pokračujeme doprava přes Studenou vodu zpět do Božanova. Míjíme trochu retro – chaty, pod nimi vodní plocha, dále jdeme cestou mezi lukami a lesem. Studená Voda je osada na česko-polské státní hranici, část obce Božanov v okrese Náchod. Stavení je tu poskrovnu. Nachází se asi 2 km na jih od Božanova. Pak už je vidět dominantní  Koruna – vyhlídkový vrch v nadmořské výšce 769 metrů se skalním převisem, který ční nad údolím u obce Božanov.

Koruna

Scházíme do Božanova, jdeme kolem malebných chalup až k hospodě, kde si dáme zasloužené točené pivko.

Božanov

Výlet, dlouhý asi 12 km, se nám moc líbil.