Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Austrálie a Oceánie » Nový Zéland » Nový Zéland - Jižní ostrov

Kategorie - Nový Zéland – Jižní ostrov

Rozloha Jižního ostrova činí 151 215 km² – je jedním ze dvou hlavních ostrovů Nového Zélandu. Svou rozlohou patří ostrov na 12. místo na světě. Nachází se mezi Tasmanovým mořem a jižní částí Tichého oceánu

Nebezpečná hora „The Twins“

Tužby divoké duše Nasednu mladé slečně do auta, zjistím, že je už paní a během jízdy mi řekne příběh o svém manželovi. Má toulavé nohy, a že ho k smrti vyděsila cesta přes horu „The Twins“. Tím pádem hora „Dvojčata“ byla zařazena do seznamu – „Tužby divoké duše“. Ve špitále mi rozřežou sádru. Přijde doktor Česnek. Trochu mi palec pomačká, zeptá se, kde to bolí...

Jižní ostrov Nového Zélandu

Ivory Lake Hut – chata u jezera Když se zeptáte místních Nového Zélandu, která horská chata je ta nejlepší, nebo kam by se někdy chtěli podívat,  určitě vám v mnoha případech odpoví, že Ivory Lake Hut.     Cesta k Ivory Lake Hut  A tak i já, když jsem po několikaletém šlapání kopců získal dostatek zkušeností, jsem se rozhodl tuhle výzvu přijmout...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 7

Baldwin Street nejstrmější ulice světa Jedu z Queenstownu přes Cromwell, ležící v údolí Clutha. Krajina má holé hnědé kopce, porostlé trávou, vřesem a tymiánem. Pokračujeme kolem široké řeky Clutha a Kawarau. Po cestě jsou úrodná údolí a jezero Dunstan, . Je to třetí největší přehrada na Novém Zélandu. Je postavena nedaleko města Clyde. Míjíme město Alexandra. Do...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 6

Milford Sound – Piopiotahi Konečně odjíždím na Milford Sound. Vyzvednou mě po sedmé hodině z hostelu. Jedeme dvě hodiny k jezeru Te Anau. Pěkně prší a nad jezerem se udělala duha. Po další hodině jízdy se jdeme na dvě hodiny projít k vodopádu  Falls Creek. Jsou tu fantastické stromy porostlé zeleným mechem.  Cesta na Milford Sound Silnice na samotný Milford...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 5

Cílem je Queenstown Cíl dnešní cesty je Queenstown. Nejdříve zastavujeme u jezera Wanaka. Rozkládá se v nadmořské výšce 300 metrů. Jezero má rozlohu 192 km čtverečních. Za další skoro hodinu máme další zastávku u jezera Hawea. Tato ledovcem vytvořená jezera se nachází v regionu Otago. Jezera byla vytvořena mohutnými ledovci před více než 10.000 lety. Jezera Wanaka a...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 4

Nádherný Nový Zéland Opouštíme ledovec Franz Josef a ráno vyjíždíme k Lake Matheson v blízkosti Fox Glacier, příroda zde vytváří skutečně ohromující obrazy Nového Zélandu. Vznešeně se zde tyčí nejvyšších vrcholy Aoraki (Mount Cook) a Mount Tasman. Jsme stále v národním parku Westland Tai Pountini. Visutý most přes řeku Clearwater Než se vydáme na procházku kolem...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 3

Franz Josef Glacier Hokitika.Bus nás vyzvedl u hostelu a po cestě na Franz Josef Glacier se zastavujeme v Hokitika, malém městečku v blízkosti ústí řeky stejného jména. Obec vznikla v době zlaté horečky v roce 1864. Koncem roku 1866 bylo Hokitika jedno z nejvíce zalidněných míst Nového Zélandu.  Dnes obec žije z těžby a ze zpracování jadeitu. Je tu jedna prodejna...

NOVÝ ZÉLAND – JIŽNÍ OSTROV 2

Punakaiki – Palačinkové skály Ráno jsem měla docela stres, protože recepční měla zamluvit místo ve vlaku a nějak se jí to nedařilo. Pak zase měla problém s telefonem a já už si myslela, že mi to dnes odjede. Nakonec se podařilo a autobusem jedu na vlakové nádraží. Jsem natěšená. Pojedu z Christchurch přes Canterbury Plain do Greymoutu. Společnost se jmenuje...